23 JANUARI

Igår var det en bra dag! Började med en långpromenad - snart kan jag börja träna ordentligt då min förkylning äntligen börjar ge sig (peppar, peppar) - och käkade sedan en stor god frukost. Sedan började mina första lektioner! Den första Multicultural issues in Human Services 13-15:45, var suuuper intressant! Läraren verkar as bra och det kändes verkligen som något som passar mig. Klasserna är mycket bättre här än hemma; vi var kanske 15 st i ett klassrum och han höll i sin föreläsning samtidigt som han hela tiden inkluderade oss i den (= mindre risk att somna, vilket nästan alltid är fallet hemma). Min andra lektion, Macro human behavio in Social Work, började inte förns klockan fem! Och slutade åtta. Men det gick bättre än vad jag hade förväntat och det kändes som om det kommer bli en ganska rolig kurs också! Läraren verkade jätte bra här också. Vi blev indelade i grupper det första som hände, då vi ska ha ett stort grupparbete genom halva terminen. Så ska träffa gruppen på tisdag och sätta igång med arbetet, hoppas det blev en bra grupp bara! 
 
Avslutade dagen igår på ett väldigt deprimerande sätt: Käkade typ en liter glass och bölade framför en av mina favoritfilmer. Haha. Men det var gött! 
 
Idag är det fredag och det känns som om det kommer bli en bra dag! Ska ut på min morgonpromenad alldeles strax sen börjar jag klockan elva. Har endast en lektion så efter det ska jag försöka få en del plugg gjort. Ikväll ska vi antagligen iväg på hockey! Skönt att göra något annat än att sitta på mitt rum hela tiden, eller bara komma ifrån campus lite. 
 
Saknar Mammas mat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0