18 JANUARI

Idag är det söndag och första veckan i Kansas börjar lida mot sitt slut. Har haft en riktigt bra helg iallafall! I torsdags hade jag som sagt möte med en av mina professorer, som var störtskön! Gick därifrån med lätta steg då kändes som om han svarade på alla mina frågor och klargjorde allt för mig. Avslutade torsdagen med ett återbesök på en restaurang vi besökt tidigare i veckan, och jag åt chimichanga! Det var så jäkla gott så jag typ dog matdöden.
 
I fredags var det Sofies födelsedag! Detta firades med shopping, god mat och sedan efterrätt/drinkar på en mysig restaurang med ett roligt gäng. Avslutade fredagen på en bar, full med konstiga men trevliga människor, en massa drinkar och politiksnack. Hade hur roligt som helst men var inte allt för pigg när jag vaknade upp igår inte.. Men det var bara att duscha och göra sig redo för nästa omgång: mina roomies hade nämligen Harry Potter - fest som jag var inbjuden till igår kväll. Första tre timmarna handlade enbart om ett spel, man skulle typ lista ut vem mördaren var eller något. Sedan körde vi lite spel, bland annat the true american - vilket jag inte vann, var så dålig att det var pinsamt. 
 
Idag har jag sovit länge, städat och försökt plugga lite. Ska snart möta upp min finska hoomie och dricka lite kaffe, tvätta och sedan käka middag. Nu är det inte långt kvar till kurserna drar igång! Och det ska bli så roligt med lite o göra. Just nu är jag mest rastlös. 
 
Bild från helgens födelsedagsfirande - jag lycklig som ett barn på julafton när man chokladmoussetårta serverades. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0