1 FEBRUARI

En vecka sen sist. Och här sitter jag vid mitt stora skrivbord, omringad av böcker, block och mina uppgifts-pyntade väggar. Blivit inbjuden till både det ena och det andra den här helgen men har tråkigt nog tackat nej till allting, stannat hemma och bara pluggat. Har träffat min finske kompanjon sådär nån gång om dagen för att göra något annat än att glo i böcker hela dagarna. Men jag ska nog inte klaga på att jag har mycket att göra, kurserna är så intressanta och givande! Det kommer gå bra. 
 
Igår var det den 31 Januari - alltså exakt ett årsedan jag blev moster till den finaste killen i världen. Han verkade ha en fantastisk fin 1årsdag, men det gjorde ont i hjärtat av att inte vara med. Fick skypa med dom iallafall och det var nog det mysigaste på hela veckan hehe. 
 
Den här veckan har vädret gått från att i måndags vara strålande sol och 20+ till att idag vara blåsigt som bara fan, snöa och 20-. HAHA VAD ÄR DETTA? Tydligen är vädret "lite" upp och ner här. Verkar iallafall som om detta bara kommer hålla i sig en vecka, vilket är STÖRTSKÖNT. 
 
I fredags var jag på studiebesök på ett homeless-center. Det gjorde mig varm i hela hjärtat. Skönt att känna att det finns hopp för mänskligheten ibland. Fick dessutom kontaktuppgifter dit, så när jag har börjat få lite koll på allt kommer jag nog volontärarbeta där litegrann. 
 
Idag träffade jag min familj, min amerikanska familj hehe. Jag ska inte bo där eller något sånt, utan bara hänga lite med om ibland. Vi drack kaffe och hade jätte trevligt i ett par timmar! Ska käka middag med dom lite senare i veckan. Skönt att bara komma i från campus och pluggandet lite. Dom har dessutom en massa hundar! Sååå mysigt. Annars händer det inte så mycket, ska plugga det sista för idag och sedan gå o lägga mig. 
 
Mitt skrivbord, min fina familj på skype och en bild från en varmare dag på lägenhetshuset där jag bor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0