LONG TIME NO SEE

Det blev en lång sommar i år. Jobbade för det mesta och umgicks med min farfar när jag väl hade chansen. Även med min bästa vän som nu befinner sig på andra sidan jorden. Nu är jag tillbaks i Örebro sedan ungefär en månad tillbaka och allt bara rullar på som vanligt, fast att inget är som vanligt. 
 
I slutet av augusti kom nystudenterna och den efterlängtade introduktionen. Att vara nolla eller fadder, vet inte vilket som är roligast, tur man får uppleva båda. Dock är det svårt att få tiden att räcka till då vi nu läser juridik och har en massa plugg, såklart. Som tur är behöver jag inte försöka hinna med träningen mitt i allt också, då jag varit sjuk/dunder förkyld sedan introduktionens första dag (det började bra). Fadderkickoff, färgfest, fullmoon-party, såpafotboll, fångarna på campus, pubrunda, whiteparty och amazing race hann jag med innan jag fick dra i handbromsen. Febern slog till och jag fick ligga däckad då det var högtidsfest och astrid lindgrens sittning. Blev piggare ganska snabbt och kunde med ett glatt humör vara med på piratdagen, örebrodagen, vinbrännboll och togan!  Nu är det bara en vecka kvar + finsittning, tråkigt men skönt. Ska bli gött att leva lite hälsosammare än detta konstanta festande. Ska även bli gött att kunna fokusera mer på plugget då juridiken är så fruktansvärt intressant. Segt att läsa alla rättsfall, men annars är det super roligt (Kanske borde bli jurist istället?). Känns inte alls jobbigt o veta att jag har sex timmar i föreläsningssalen att vänta imorgon, vilket gör allt lite lättare. 
 
Idag har jag varit tröttare än någonsin, men har ändå klippt gräset för första gången i mitt liv och inte trodde jag att det skulle vara så roligt. Så mina roomies är nog mer än glada då jag kommer vilja klippa gräset jämt framöver. Jag har även lagat mat för hela veckan framöver och städat. Känner mig verkligen som en hemmafru, nu saknas ju inte ens huset längre. 
 
Om två dagar fyller jag 20 år. 20 långa och snabba år på jorden. Dags att bli vuxen, har jag hört iallafall. Ska iallafall vara så pass vuxen o handla på systemet. Annars vet jag inte om det kommer bli så kul. Första födelsedagen på 20 år min farfar inte kommer vara med på. Tänk att livets naturliga gång kan vara så fruktansvär svår att acceptera. 
 
Fred (kaninen) mår bra. Han har sprungit runt i hela trädgården idag och fått smaka lite på friheten, usch va hemskt om man skulle bli kanin i sitt nästa liv. Tur han har snälla mammor som lyxar till hans liv lite. Längtan efter Pumis blir lite mindre när jag har Freddie att pyssla om. Dock gör han inte att jag saknar Rasmus mindre. Min käraste systerson. Tänk om man hade haft den turen att få träffa honom varenda dag, vilken dröm. Men, då är det tur man fyller år! Ska åka hemåt och bli firad på fredag vilket innebär att jag kommer få gosa med mitt lyckopiller. Längtar även, mer än någonsin, efter mina föräldrar. Efter att ha träffat dom nästan varje dag hela sommaren blir en månad ganska lång tid. Tänk då Amanda som planerat att befinna sig på andra sidan jorden upp till ett år, snacka om mammalängtan då. 
 
Idag är det den 14 september 2014, alltså valdag. Hoppas ni tagit ert ansvar och utnyttjat er rättighet att rösta. Det här är första året jag får rösta och det känns som jag la mina röster (kommun, landsting och riksdagen) på helt rätta partier. Sitter just nu och kikar på valvakan, fruktansvärt nervös över resultatet. Jag hoppas på regeringsskifte! Alliansen har skött sig bra i fyra år men nu är det dags att kliva åt sidan lite och göra plats för de rödgröna. 
 
Ett enda långt och rörigt inlägg. Kände att jag ville börja lite smått med detta igen då jag tänkt vara aktiv i vår, när även jag befinner mig väldigt långt hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0