IT'S GOOD TO BE HOME

Idag är det onsdag och jag har snart varit hemma i Strålsnäs i en vecka. I torsdags var jag & Tove och kollade på kaninungar som sagt, och herregud vilka underbara små varelser! Verkar som om vi snart kommer ha en hemma hos oss på granvägen, men vi får väl se. Åkte sedan hem och åt gooodi mat med mamma och pappa. Dom åkte til Irland på fredagen och jag gick här hemmt & var rastlösast i världen. Pluggade, kollade på tv, var i Mjölby och handlade, var ute o sprang och ja gjorde allt man kunde göra typ. På kvällen sen umgicks jag med Ida och Fredrik & bara tog det lugnt. På lördagskvällen kom Amanda, Elise och Alexandra hit & käkade tacos. Hade jätte trevligt hela kvällen! Hälften gick hem runt elva och jag & Amanda åkte till Matildas 18årsfest och hamnade senare i Boxholm för att skratta en hel del. Blev ganska sent så tog det väldigt lugnt på söndagen, kollade på en massa film & käkade pizza i min ensamhet - MUMS. I måndags åkte jag på påskfest med farfar. Åt påsklunch, fikade och så vann vi på lotter så det var ganska kul! Mamma och pappa kom hem och jag hann även med att umgås lite med Matilda & Ida. Igår tog jag & Alexandra tåget till Motala för att hälsa på Elin i hennes nya lägenhet - & herregud va fin den var!!! Skapligt avundsjuk. Vi fikade, lagade mat och skrattade åt allt och inget. 
 
Här har ni en resumé av vad jag haft för mig sen jag kommit hem. Måste säga att det är jäkligt skönt att vara hemma och bara ta allt som det kommer lite utan någon vidare planering. Idag gick jag upp tidigt för att sätta igång med pluggandet, missar ju faktiskt lite nu när jag varit borta måndag-onsdag... Men har tagit igen en hel del av det under förmidaggen och nu ska jag sätta igång med seminarieuppgiften som ska vara inlämnad på tisdag. Ikväll är det 30års kalas hos min kusin som gäller och Petra, Alain & lillprinsen kommer dessutom hem! Förhoppningsvis kommer Jessica också. Det lär bli fullt hus här hemma över påskhelgen - precis som det ska vara. Hoppas ni får en fin påskhelg allihopa! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0