ANDRA SEPTEMBER - HEMLÄNGTAN

Första dagen som student vid Örebro universitet. Herregud vad mycket nya intryck att ta in, är helt slut i huvudet! Började dagen med en universitetsintroduktion i aulan, där de berättade om skolan, vår sektion och andra allmäna grejer. Fortsatte sedan med campusvandring, och jag måste säga att det är ett väldigt fint universitetsområde! Kommer nog trivas där. Det är även mycket kurser & aktiviteter utanför det obligatoriska som verkar både intressanta och riktigt roliga, så lär ha fullt upp nu.
 
När vandringen var slut gick vi och käka på en av campusrestaurangerna innan det var dags att köpa biljett till sittningen på lördag, köpa en bok av en gammal elev och sedan första lektionen - programintroduktion. Introduktion om socionomprogrammet, vad vi ska läsa och vad man kan jobba med sen och så vidare. De fortsatte sedan med kursintroduktion, som vi ska fortsätta med imorgon.  Första kursen är socialt arbete som vetenskap och profession, som är uppdelad i flera moment och det första momentet är redan den här veckan - gruppsykologi. 
 
Cyklade hem vid tre tiden med ett fullproppat huvud och började planera in de närmaste veckorna i min kalender. När jag kände att jag fått ordning på allt tog jag med mig mina roomies på en promenad. Lagade korvstroganoff efter det, så nu har jag matlådor för flera dagar! Perfekt. Har även haft sån fruktansvärd hemlängtan igår kväll och idag.. Knappt varit här en vecka men känns som minst en månad. Men tror att det kan bli hemfärd redan den fjortonde! Åh vad jag längtar.
 
Nu är jag så trött så att jag kan somna stående, så dags att sova! Imorgon väntar ytterligare en lång dag, men nollning - pubrunda - på kvällen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0