25 JANUARI

Okej, det här med att jag har gått hela veckan & klagat över hur uttråkad och rastlös jag är har under helgen gjort en total vändning. Efter torsdagens lektion, all information i fredags plus förberedelserna inför måndagens och tisdagens lektioner gjorde detta till en fullproppad helg. Tacka gud att vi bara läser en kurs i taget hemma! För om det hade varit såhär jämt hade jag gått in i väggen för lääääängesen. 
 
Trots att jag var stressad som jag vet inte vad följde jag med på hockeyn i fredags iallafall. Det var nog tur jag gjorde det! Hade bara blivit galen här i mitt lilla rum annars. Det var inte en allt för händelserik match med Topeka tog hem vinsten iallafall! Och det visade sig vara 3 svenskar i motståndarlaget, så jag hejade på dom på svenska haha.. 
 
Igår var det en plugg dag. Hela dagen. Förutom ett avbrott på FYRA timmar då jag och min finska kompanjon skulle handla. Vadå att det tar fyra timmar att handla mat? Förstår inte vad vi gör. Läser på varenda burk i hela mataffären antagligen. Det blev dyrt, men äntligen har jag lite vettig mat här hemma! Så gjorde mig en god kvällsmat igårkväll innan jag fortsatte plugga. Gick och la mig tidigt och bara hade det hur skönt som helst (fast att det är super kallt i lägenheten, förstår inte varför de inte vill ha någon värme här...). 
 
Idag började jag plugga klockan tio. Självdisciplinen var på topp och allt flöt på bra! Klockan 17 gick jag upp till kafeterian för att käka middag med Sofie och sedan tog vi visst en sväng till affären idag igen. Jag var nämligen tvungen att köpa ljus för att för en gång skull bli varm (är för snål för att köpa ett till täcke hahaha) och tejp. Planeringsfreak som jag är så gillar jag att kunna sätta upp lappar runt omkring mig så jag absolut inte missar något viktigt, så nu sitter alla mina pluggpapper uppe på väggen! Ser faktiskt ganska bra ut, det var så tomt innan haha. 
 
Å ena sidan känner jag att detta antagligen kommer bli den tuffaste terminen nånsin, fem kurser = fem gånger så mycket att göra som i vanliga fall. Vilket jag inte hade förväntat mig. Å andra sidan känns det super kul! Har någon sorts hatkärlek till att ha många bollar i luften - det är kul så länge det funkar. Och kurserna verkar så intressanta, iallafall den största delen av dom. Som idag, det jag har pluggat på har varit så fascinerande och intressant att det knappt kännts som plugg, vilket jag älskar! Det är så det ska vara. Då vet man att man valt rätt inriktning. 
 
Men nu är klockan halv nio och jag tänkte faktiskt ge upp för idag. Ska upp tidigt imorgon då jag har en del saker att stå i på förmiddagen, men sen har jag inte lektion förns på kvällen så hinner plugga på dagen imorgon också. Det är nog det bästa med att ha ganska mycket ledig tid på vardagarna, jag kanske slipper plugga på helgerna framöver, eller kanske åtminstone bara behöver plugga en dag på helgen. Det återstår att se! Tänk, igår var det två veckor sedan jag kom hit. Och i fredags var det två veckor sedan jag åkte hemifrån. Endast en vecka kvar av januarimånad! De här månaderna kommer flyga förbi. 
 
1. En bild från förra helgen, på Sofies födelsedag. Från vänster är det Marius, Rana, jag, Sofie, Levi & hans fru. 2. En bild från hockeyn i fredags, vi var nästan de enda där - ser ut som så om man tittar på läktaren iallafall haha. 
Trackback
RSS 2.0