3 APRIL

Long time no see! Vi är redan inne i Aprilmånad och det är inte ens sju veckor kvar tills jag är påväg hem till Boxholm igen. Sen sist har jag haft en helt fantastisk vecka i Los Angeles, pluggat som bara den, festat med mina favvisar och bara haft det hur gött som helst. Los Angeles var som sagt fantastiskt! Runt 30 grader varmt och solsken hela veckan. Det blev en hel del shopping, både i downtown där vi bodde och i ett stort outlet-centrum. Anamikas bror tog med oss till Hookah-barer, en massa goda restauranger, Hollywood blvd, den omtalade skylten och mycket annat. Vi spenderade en dag på Disneyland där vi åkte en massa roliga karuseller och brände axlarna, det var såå mysigt! En annan dag spenderades på Venice beach, solade i sanden och badade i havet - hade gärna gjort det hela veckan lång. Det var så härligt! Och så vackert. Vill mer än gärna åka tillbaks dit någon gång i mitt liv. Jag märker dock att jag börjar bli skadad av mitt socionomtänkande, kan inte riktigt njuta av att promenera runt i den vackra staden utan att må dåligt över alla människor jag stöter på. I en stad som LA är klyftan så stor, för att se den rikaste till den fattigaste räcker det med att gå mellan två gator. Har lite svårt att njuta av att skämma bort mig själv när jag ser hur illa ställt många har det. But that's life I guess. 
 
Nu sitter jag i mitt korridorsrum, långfredag som det är och jag är ledig. Har så mycket att göra men ingen energi till något. Tänker att jag ska spendera min lördag till allt plugg och idag bara njuta av ledigheten & solskenet. Om ett par timmar ska jag åka iväg med några vänner till grannstaden Lawrence. Jag har bara varit där en gång innan men det var på kvällen, så såg inte så mycket utav staden, men det ska tydligen vara jätte fint där. En av mina lärare beskrev det såhär: Att åka från Topeka till Lawrence är som att gå från Helvetet till HImlen. Hahaha! Hon pratade om att det fanns så mycket bra shopping där så hoppas på en bra dag. Imorgon var tanken att vi skulle åkt till Lindsborg, en svensk stad två timmar härifrån, men det blev uppskjutet till nästa vecka istället. Så som sagt, morgondagen kommer ägnas åt skolarbete istället, vilket kanske var lika bra. På söndag ska jag fira påsk med min värdfamilj, vi ska tydligen till kyrkan (spännande..) och äta en stor familjemiddag. 
 
I lördags hade jag skypeintervju angående praktiken som äger rum i höst, and guess what? Jag ska få göra min praktik med socionomer utan gränser! Hur fantastiskt är inte det? Jag blev så glad att jag började gråta. Sen insåg jag att jag kommer sakna min familj lika mycket nästa termin också, så då grät jag för det istället haha.. Men iallafall, det känns så bra & så spännande att äntligen få se om det jag vill göra är något som passar mig! Förhoppningsvis hamnar jag i Indien, men det är inte riktigt klart än. Väntar även på lite klartecken från Örebro Universitet och så vidare, men hoppas att allt löser sig i slutändan. Jag blev såå glad! Så för att fira tog mina favoriter, finskan och indiern (namn är ju onödigt), med mig ut för att dricka drinkar och bara skratta en hel kväll. Det var gött! Dom är så bra. Hur mycket hemlängtan jag än har, så känns det faktiskt rätt tufft att åka ifrån dom. Den ena stannar här och den andra åker till London. Det kommer bli så konstigt att inte träffa dem varje dag, samtidigt som jag inte kan vänta till att träffa syrran, mina roomies och mamma & pappa varje dag istället. Blandade känslor. 
 
Några bilder från veckan i Kalifornien. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0