HELT LEDIG EN HEL HELG

Vad är det här? Tydlighen helt jäkla jätte ledig fredag, lördag, söndag. Och det är inte så att jag gör mig ledig, utan jag har verklligen ingenting att plugga på förns på måndag. Hur gött?! Ni anar inte. 
 
Förra torsdagen åkte jag hem till Strålsnäs för att spendera helgen där. Fredagen bestod av ett snabb-besök på vårdcentralen, ett sista farväl till Farfar, 60års kalas för min Farbror och lite kvalitetstid med först Ida och sen Elis, som jag även spenderade fredagkvällen med. Först förfest hemma hos Böla med ett roligt gäng innan det blev utgång i Tranås, och herrejösses vilken rolig kväll! På söndagkvällen sen åkte jag & Jessica tillbaks till Örebro efter en tur till McDonalds med Mamma och Pappa. 
 
Veckan har bestått av ett par dagar grupparbete och ett par dagar sängliggandes. Jävligt glad att jag sluppit (peppar peppar) magsjukan som verkar gå nu iallafall. Igår var jag i skolan 9-15 och lyssnade på redovisningar hela långa dagen, umgicks sedan lite med syrran innan det blev skräckfilm med mina roomies. 
 
Idag är jag som sagt ledig, och inte har jag något att plugga på heller. Känns jätte konstigt, men samtidigt väldigt skönt. Då hinner jag titta igenom vad vi ska göra nästa vecka och förbereda mig på det istället. Har även en del att ta tag i när det gäller USA (64 dagar) vilket passar utmärkt en dag som denna. Har hittills idag hunnit skaffa mig ett eget login på universitetets hemsida, men funkar inte att ansöka om boende på campus som det ska.. Allt ska bara krångla jämt! Och det är när det krånglar som tidsskillnaden suger, ingen som kan hjälpa mig förns ikväll. Hatar det. Men tålamod är en fiskares bästa vän eller vad är det Lotta på bråkmakargatans pappa säger? Inte för att jag är fiskare, men ändå. 
 
Snön har även kommit till Örebro, inte för att jag tror att någon har missat det då hela facebook agerar vädergubbar. På ett sätt tycker jag att det är mysigt, nu är det snart julmys med julstakar och massa annat mysigt men å andra sidan suger det - Det är kallt och blött. Jag är ingen vintermänniska. Nu är jag mer avundsjuk än nånsin på Amanda som har värme! Men jag har tänkt att försöka planera alla julklappar till min familj idag (och få det att gå ihop med en students ekonomi, kan bli kul..) vilket faktiskt är ganska mysigt. Annat jag ska göra idag är att fixa allt som behöver fixas inför besöket på amerikanska ambassaden i Stockholm, som bara är en och en halv vecka kvar (!!!). Sen ska jag ju då försöka lösa detta med boende ansökan haha, får väl se hur det går. Ikväll kanske jag ska äta kladdkaka med syrran & hennes vänner och sen ha myskväll med mina roomies. 
 
Den här helgen ska jag bara ägna åt mig själv, det behövs ibland. Tror min mage och resten av min kropp skulle gilla att bara ta det lugnt, vilket är precis det jag ska göra. Fast jag ska ägna den lite åt Pappa också, det är ju faktiskt Farsdag på söndag! Så då åker vi hem över dagen för att visa Pappa hur mycket vi uppskattar honom och älskar honom. Hoppas ni får en fin helg! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0