ALLT ÄR FÖR BRA NU

Äntligen en stund att andas ut. Ta det lugnt en stund. Bara va. Såååhär mycket njuter jag av det just nu! Haft fullt upp ett par veckor. Firat påsk med familjen, bästa vännen och andra härliga människor. Pluggat hur mycket som helst till de senast inlämningsuppgifterna och tentan vi hade i fredags. Har även firat Idis och gått ut i Linköping. På valborg kom bästis hit och vi hade en aaaas bra kväll med mina roomies och deras vänner. Mitt emellan allt detta har mycket tid spenderats i solen och på vår nya studsmatta. Glömde väl inte säga att jag hade pluggat? En vacker dag kommer nog jag plugga ihjälp mig, haha. 
 
Tentan blev iallafall skriven i fredags och herregud vad det kändes bra efteråt! Aldrig känt så förut, hehe. 12.30 satt jag med syrran i solen och knäppte första ölen, blev nämligen övertalad att hänga med på tvådagarsfestivalen - Campus 48h. Blev en ganska lång dag i fredags med andra ord, men gud vad roligt jag hade! Satt i solen i kärlekslandet, spelade boll och var på förfest hos Fia innan vi åkte till stan. Vi skippade att se Timbuktu och befann oss mest på housegolvet hela kvällen. Hann självklart med driven på Max innan hemfärd. På lördagen satte vi inte igång riktigt lika tidigt, vilket var ganska skönt. Startade med en pizza vid fyra innan det blev dags att åka till Brickebacken för förfest nummer ett. Sedan vidare till Studievägen för förfest nummer två. Sedan spenderades kvällen framför Johnossi, vilka förövrigt var grymma. Var sedan på efterfest hos Julia, långt in på morgontimmarna, tillsammans med henne, Malin, Sandra och två norskar jag inte förstod ett dugg av. På söndagen mådde varken min käke, handled eller mobil så speciellt bra - låter och verkar som om jag varit i slagsmål, men icke. Bara oflyt hela tiden. Men galet nöjd över denna roliga helg, och de senaste roliga helgerna också för den delen. 
 
Idag har vi precis dragit igång med det absolut sista arbetet för termin två! Känns riktigt bra faktiskt. Dock är det en stor artikel som ska skrivas och det ska opponeras o ha sig hit o dit. Men jag har en grym grupp så det ska nog gå galant. Så det blir grupparbete hela veckan, en hel del träning har jag tänkt också men även två möten. På fredag blir det antagligen hemfärd då det är dop för vår lillprins på lördag! Jag ska läsa en text jag måste öva lite på också, glömmer det hela tiden och känns träligt om jag ska behöva stå och läsa av ett papper i kyrkan liksom. 
 
En månad kvar i skolan innan sommarlov. En månad kvar tills jag börjar jobba. En månad kvar tills jag kan spendera varenda dag med mina favoriter därhemma. Längtar ihjäl mig. Allt känns så bra nu (förutom käken, handleden och min kära telefon då förstås). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0