LOVE LIFE - FEELING

"Det som aldrig slutat förvåna mig är variationen i människors upplevelse av sina liv, medgångar som motgångar. Somliga visar bitterhet över sitt liv och vad livet gjort med dem även om de till synes har ett relativt gott liv, medan andra visar förnöjsamhet trots att livets vedervärdighet drabbat dem till synes orättvist. Vissa är 'vaccinerade' till att klara motgångar bättre än andra och har förmågan att alltid blicka framåt."
 
Att läsa i boken Att Vara Socionom, ger så breda perspektiv på saker och ting. Inte minst livet. Just detta stycke som hittades i ett kapitel fullt av människors olika berättelser och mer eller mindre tragiska öden, får mig att uppskatta livet mer och förstå hur högt jag ska värdera det jag har. Vad är det att vara bitter över småsaker och att allt inte går som man vill när man vet att man alltid har en full hand människor som står bakom en, i ur och skur. Love life - feeling på hög nivå! Tack Hjördis Flodström Enqvist för lite perspektiv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0