2013 - ÅRSRESUMÉ DEL II

Augustimånad startade med ytterligare ett bröllop. Hängde med Petra till Rimforsa på en jätte fin bröllopsfest där hon skulle spela. Någon vecka senare hämtade jag ut nycklarna till lägenheten i Örebro. Men innan jag flyttade hann jag med klassfest med alla gamla nior, myspys med Ellen & Nico i linköping, tjejkväll och brakfrulle med flisan. Flyttade sedan hit och lärde känna Mathilda och Anna - mina första roomies som jag trivdes jätte bra med. Straxt därefter satte nollningen igång och herregud vad mycket minnen! Allra först kom färgfesten sedan rullade det bara på; kom-som-du-inte-är/skumparty, pubrunda, fullmoonparty, disneysittning, ämnespub, piratfest och mycket mycket mer. Aldrig haft roligare och aldrig träffat så underbara människor. Åkte hem lagom till min födelsedag för att fira den med familjen och träffa efterlängtade nico! Fick dock halsfluss så det var väl inte de bästa. I slutet av september kom Amanda och hälsade på och sen åkte vi även på kräftskiva hos Ida. Hände en hel del på Marieberg och var även på Norlie & Kkv med Therese och Anna, en av de roligaste kvällarna någonsin. Nico kom hit och hälsade på i samband med finsittningen - avslutningen på nollningen. Första stora grupparbetet inledde oktobermånad. Åkte även hem för att fira Farfars födelsedag. Jag började träna tillsammans med Anna och dagarna rullade på. Jessica kom hit och hälsade på. Spenderade kvällen på inflyttningsfest och på kåren. Blev några hotellfrukostar innan halloween och haunted house kom till stan. Jag var utklädd till the grudge haha oh jösses va ful jag var. Jag åkte hem straxt efter det för att spendera en vecka hemma med tentaplugg - det började med limo till drängarna i Tranås, haha vilken kväll. November inleddes alltså med den allra första tentan, och när den var över blev det självklart timebeer. Helgen efter tentan kom Emmie och Amanda hit för att kolla på stiftelsen och ha en suuuuper kul kväll. Farsdagfirande var det som gällde efter det och helgen efter kom Strålsnäsbrudarna hit för att ha ytterligare en fantastisk kväll. I slutet av november åkte jag till Linköping för att hälsa på min saknade Sanja. Veckan efter kom hon och hälsade på mig. Följde med henne hem till helgen för att fira Mathias med Nico och gänget. 
 
December inleddes med snö! Dock försvann den lika fort som den kom. Hade hemtenta i en hel vecka och pausade endast med julsittning och Daniel Adams-Ray. December fortsatte med julklappsshopping och mycket pluggande. Det var även denna månad som det blev bestämt att jag skulle flytta till hus, med tre andra studenter (vilket än sålänge verkar hellyckat). Den tjugonde blev vi klara med a-uppsatsen och jag åkte hem! Det första jag gjorde var att spendera kvällen i Boxholm med mina två bästa vänner. Petra kom även hem och det blev många familjemiddagar, födelsedagsfirande och sjävlklart julfirande. Fredagen efter jul spenderades med ett härligt gäng i linkan och nyår blev toppen. Kan inte annat än säga att jag har haft ett fantstiskt år! Så himla mycket förändringar. Och så himla mycket roliga människor jag träffat det här året. Ångrar inte en sekund att jag bestämde mig för att tacka ja till socionomprogrammet och flytta till Örebro. Visst att jag har en jäkla hemlängtan många gånger - exempelvis idag - men så kul som jag haft hade jag nog aldrig haft om jag stannat hemma. Nu ser jag fram emot ett nytt och utmanande år, som i och för sig redan börjat hehe. Ska kötta skolan!! Längta efter sommaren. Träna tills jag spyr. Och bara fortsätta ha så roligt som möjligt. Love life så att säga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0