DU KAN GÖRA SKILLNAD

Nu när det snart är jul vill jag bara passa på att tipsa om Unicefs fina gåvoshop - https://unicef.se/gavoshop - där man hittar julklappar som räddar barns liv. Jag kan bli mörkrädd ibland när man tänker på hur mycket pengar folk, även jag själv, spenderar på julklappar, julmat och allt annat som hör till julen. Speciellt när det finns så många människor & framförallt barn som inte ens kan fira jul, eller äta sig mäta för den delen. Handlar man i Unicefs gåvoshop får man ett fint gåvobevis som man då kan ge bort i julklapp. Jag har gjort det flera år, kanske inte den roligaste julklappen till bästisen eller brorsan men det är tanken som räknas! Och på det här sättet får världens mest behövande barn det man väljer att köpa i gåvoshopen, istället för att köpa något onödigt personen ifråga kanske inte ens behöver eller kanske till och med köpa det som ett komplement till någon annan rolig present? Jag skulle iallafall bli mer än glad om jag fick något sådant, eftersom man vet att någon som behöver pengarna bättre får dom.
 
Skyddspaket mot ebola och vätskeersättning är några av alla de gåvor som finns att välja mellan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0