DET HÄR MED SÖNDAGAR

Den här veckan har jag hunnit med att vara sjuk, ligga däckad på grund av feber och sovit mer än vad jag gjort på hela hösten sammanlagt tror jag. Kryade på mig och hade en rolig kväll i fredags med bland annat syrran och bullis, två av dom bästa personerna jag vet. Vi fortsatte med kvalitetstid igår med pizza & bio. Själva filmen i sig var inte så rolig men vi skrattade ändå. Och kvällen var gjord så fort jag hade fått mina snacks. 
 
Idag sitter jag hemma, julpysslar för att faktiskt förstå att det redan är andra advent. Pluggar lite också, men det går segt. Har en sak jag måste bli klar med idag! Sedan kan jag ägna hela långa måndagen och hela långa tisdagen åt mitt pm som förhoppningsvis kommer bli klart då med. Sen är det skola som gäller onsdag torsdag och fredag. Spenderar sedan min sista helg i Örebro på länge. Och det ska bli apkul!! Om 12 dagar är det hemfärd som gäller, rummet ska vara tomt & urpackat om 8 dagar och om 34 dagar lyfter planet. Det ska bli så skönt att komma hem. Umgås med familjen, speciellt min fina systerson. Ser även fram emot de få jobbdagar jag har fått också. 
 
Igår när jag vaknade var jag såå lycklig över att det bara var lördag. Det var helg en dag till. Och nu, jag är ju "ledig" måndag och tisdag så egentligen behövs det ju ingen söndagsångest men lik förbannat så finns den där. Tråkiga, långa söndagar. Tänker göra det bästa av situationen! Jag pluggar klart, sedan ska jag mysa ner mig med en kopp te, massa tända ljus och någon bra kärleksfilm man bara gråter till. Sounds like a plan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0