14 JANUARI

Igår var vi helt "lediga", vi skulle haft en campus-vandring men den blev flyttad då det var för kallt haha. Älskar att de inte är vana vid kyla! Det var typ -5 grader eller något igår, så ja, men jag klagar inte. Vi ska få vandringen på torsdag istället så det spelar ju ingen större roll. Så för att ha något att göra åkte jag och några andra med bussen till köpcentret de har här i Topeka, var väl inte sådär jätte stort men ändå kul att ha något att göra. Sen blev det en sväng i mataffären också innan vi fick springa för att hinna med bussen tillbaks. Måste säga att människor här är så trevliga och hjälpsamma! Det måste synas på långa vägar att vi är utbytesstudenter haha. 
 
Idag har det varit en fullspäckad dag! Började med lite lära-känna-varandra grejer, bara vi utbytesstudenter. Sedan fick vi lunch och sen fortsatte det med lite information på biblioteket (som verkar vara as bra!), bussarna och allt som har med datorerna att göra. Nu i eftermiddag har jag även lyckats få tag i alla böcker jag kommer behöva för den här terminen. Jag tycker att det är dyrt med böcker hemma men dessa böcker här slår dom med hästlängder! Fasen så dyrt. Men inte mycket att göra åt. 
 
Imorgon ska jag träffa en av mina professorer, för att få lite information om ett av mina majors och för att lära känna varandra lite. Efter det har vi lite på schemat med international house och campusvandringen som jag pratade om. På kvällarna är det inte alls mycket o göra, vilket då innebär att det är stunden då hemlängtan faller in. Mest för att jag känner mig lite ensam. Den jag umgås mest med har redan påbörjat sina kurser så hon har ju plugg att göra vilket jag inte har än, så jag sitter mest inne på mitt rum och försöker hålla mig sysselsatt haha.. Mina roomies har inte kommit än, undrar om de kommer imorgon eller om de väntar till kursstart (isåfall dyker de nog inte upp förns på söndag). 
 
Har suttit nu en stund och läst om allt som händer på Unicefs hemsida, kika gärna in där! Jag är så dålig på att uppdatera om allt de gör, men det är väldigt intressant. Bättre än att läsa typ aftonbladet, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0