HUMÖRSVÄNGNINGAR SOM EN GRAVID KVINNA

Igår var det en hemsk dag. Förstod ingenting under en tretimmars föreläsning. Förstod inget i boken som ska vara utläst på måndag. Och förstod inte uppgiften jag ska skriva utifrån den. Kände att vetenskapsteori kunde gå och dö någonstans. Om en månad har vi tenta i just det här ämnet också. Just den här boken också. Grät en skvätt över hur trög jag var igår. Med förhoppningar om att kvällen kunde sluta bra cyklade jag iväg till lägenhetsvisningen! Vi var fyra där och självklart valde hon att hyra ut till någon annan än mig. Kvällen kunde alltså inte sluta bättre. Åkte hem, kröp ner i sängen tillsammans med Gilje & Grimen (äckel-bokens författare) och tyckte lite mer synd om mig själv.
 
Idag gick både jag & Anna upp tidigt för att ta en morgonpromenad tillsammans. Mycket trevligare än att gå ensam och vara rädd för alla konstiga människor som sägs finnas här i Örebro. Käkade sedan en god frukost och sen började pluggeriet igen. Läste och läste, skrev och skrev men tyckte ändå inte att jag fattade ett dugg mer än igår. Cyklade till skolan med inställningen att jag skulle fatta lika lite som igår, men där hade jag fel! Tur det! Kände att jag faktiskt hängde med en hel del. När den var slut gick jag & köpte gymkort - äntligen är det gjort och imorgon sker första passet! - för att sedan dra hem & plugga igen. Denna gång kändes det inte lika tungt eftersom att jag till viss del fattade nu. 
 
Har endast fyra kapitel kvar i äckelboken, och har redan börjat skriva mitt reflektionsprotokoll. Vilken skillnad på två dagar! Igår hade jag aldrig trott att jag skulle klara det och var redo att hoppa av hela programmet. Idag känns allt mycket bättre och jag är inte ett dugg stressad över att det ska vara klart tills på måndag. Fick dessutom redo på idag att min kära bästis antagligen kommer hit imorgon och stannar över natt, vilket självklart också bidrog lite till det goda humöret. På fredagkvällen blir det utgång med ett härligt gäng och på lördag kanske Elise kommer hit. Mycket planerat! Där emellan ska jag hinna plugga, men det hinner jag. För nu förstår jag, litegrann iallafall. Hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0